Gaurkoan Euskal Autonomia Erkidegoko Haur Hezkuntzako currikuluma, hau da, Heziberri dekretua, aurretik egindako nire eskola bizipenekin alderatzea izango dut helburu. Nire haurtzaroko esperientzietan oinarriturik eta dekretua kontuan izanik bertako zenbait gai landu eta azalduko ditut.
Hasteko, niretzat esanguratsuena den gaia landu nahiko nuke familia eta eskolaren arteko harremana. Dekretu honetan zehar zenbait aldiz azaltzen da familien lankidetza haurraren garapenerako xedea dela eta baita hauen parte hartzea eta elkarlana ikastetxe eta familiekin gauza ezberdinak antolatzerakoan, horrek garrantzitsua dela adierazten du atal ezberdinetan errepikatzen duelako. Zizurkilgo ikastola txikia denez gurasoen harremana ia eguneroko bizitzan ikus daiteke, gogoan dut, ikastola amaitzean nola irakasleak gurekin atera eta gurasoekin hitz egiten jarduten zuen. Bestetik, egun berezietan, karnabalen kasuan esaterako, gurasoen parte hartzea handia izan ohi zen; bai lehenago mozorroak egiten lagunduz irakasleei eta baita egunean bertan beraiek gurekin ateratzen bait ziren gu bezala jantzita.
Hurrengo atala konpetentziak izanik, artikulu honek atentzioa eman dit:
"Konpetentzia da irakaskuntza eta hezkuntza-etapa bakoitzeko eduki propioak modu integratuan aplikatzeko gaitasuna, jarduerak behar bezala egiteko eta arazo konplexuak modu eraginkorrean ebazteko."
Zati honetan, nire fitxekin erabateko lotura zuzena ikusten dut. Urtxintxa metodologia jarraitzen genuenez, fitxak egiten pasatzen genuen denbora asko eta bertan esleitutako konpetentziak gainditzea lortzen nuen. Baina dekretu honi, inklusibitatea falta zaiola ikusten dut, nahiz eta Heziberriko dokumentu honetan inklusibo hitza aurki dezakegun aurrerago. Izan ere, hezkuntzako-etapa bakoitzeko edukiak ez dituzte haur guztiak berdin barneratzen eta ezta erritmo berdinean ere; hortaz, haurren aniztasuna kontuan hartzen ez dela iruditzen zait eta hori oso garrantzitsua da bai haurraren garapen pertsonalerako zein bere nortasuna arrakasten bidez eraikitzeko eta ez porroten bidez. Gainera, konpetentzi hauekin lotuz, hauen ebaluazioaren inguruan orokorra, jarraitua eta prestakuntzakoa izango dela, ezarritako helburu eta ebaluazio irizpideen berri emango zaiela gurasoei eta hiru ebaluazio-saio egongo direla zehazten da besteak beste. Nire eskolan, esaterako, hiru ebaluazioak gabonen haurretik, aste santuaren aurretk eta udarako oporren aurretik egin ohi zirela gogoan dut. Orduan, gurasoak irakaslearekin hitz egiten zuten baina notak ere ematen zizkiguten konpetentziak zein mailatan lortu genituen adieraziz (gutxiegi, nahiko, ongi, oso ongo eta bikain).
Nire bizipenekin jarraituz irakasleak ikastolan zuen garrantziaz ohartuta, irakasle-talde osoaren egitekoa garapenean laguntzea dela aipatzen du heziberrik, tutorearen lanari garrantzia emanez, hau baita ikasleekin bakarka, taldean edo hauen gurasoekin elkarlanean eta koordinazioan aritzen dena. Ikastolan haur asko ez geundenez, konturatuko zineten moduan, irakasle taldeak etengabeko elkarlanean aritzen ziren eta nahiz eta bat izan erreferentzia haurrentzat, hau da tutorea, beste irakasleekin ere harreman handia egon ohi zen.
Hizkuntza dela eta, erdara ulertzen ez nuela aipatu nuen aurreko sarreran eta honi buruz ere aritzen da dekretu hau hizkuntza globala eta haurrak euskalduntzea ikastetxearen esku utziz. Gu erabat aritzen ginen euskaraz, baina 4 urterekin argentiatik etorri zen nire gelakideak ez zuen euskara ezagutu ere egiten. Piskanaka ikasiz joan zen eta guk berari gauzak erakusten genizkion bezala berak guri erdaraz erakusten zizkigun. Horrela, guk erdaraz zenbait jarduera egitean ezagutza gehiago genituen eta berak ere laguntzen gintuen. Bestalde, ingelesa ere lantzen genuen ordu gutxiz eta oso oinarrizko edukiak ikasiz.
Amaitzeko, Heziberri dekretu hau nire ikastetxean nabaria dela ikusi dut eta uste baino oroitzapen gehiagotan Curriculumak duen garrantzia inkonszienteki. Ohartu gabe, honek zehazten dizkigun dekretuak eta edukiak gure haurtzaroa bideratu eta markatzen dute eta; nahiz eta, egun LOMCE legeak iskanbila asko sortu, guk EAEn berezko dekretua moldatzeko jabe izateak pribilegioa ematen digu "nahieran" diseinatu dezakegulako, hori dela eta egungo dekretua, ikus daitekeenez, ez da asko aldatu.
Asko gustatu zait zure sarrera, oso interesgarria ;)
ResponderEliminarEskerrikasko guapa! :D jaja
EliminarEste comentario ha sido eliminado por el autor.
Eliminar