ZER DA CURRICULUMA?
Curriculuma, hezkuntzaren ikuspegitik, ikaskuntza-prozesu bat osatzen duten helburu, gaitasun, metodo eta ebaluazioen multzoa da. Hezkuntza-prozesua erabat zehaztuta uzten duen agiria da batzuentzat, izan ere, ze nola eta noiz irakatsi eta ebaluatu esaten du. Besteentzat, aldiz, modu orokorrago batez eskolak eskaintzen dituzten ikaskuntza-esperientzia guztien multzoa da curriculuma, agirian agertzen ez diren ikasteak ere curriculum ezkutua osatzen baitute.
Bi motatako curriculumak aurki ditzazkegu: Curriculum irekia, zeinak helburu orokorrak bakarrik jasotzen dituen eta ikaskuntzaren uniformetasunari uko egiten dion, hezkuntza egoera eta ingurune bakoitzera egokitzeko aukera eta hezitzaileari malgutasuna eskainiz, emaitzei garrantzia emanez eta ebaluazio jarraitu bat segiz; eta Curriculum itxia, aurrez ezarritako helburu, edukin eta bitartekoak biltzen dituena, modu homogeneo batez eta programa zehatz eta aldaezin batekin.
Jarraian klasean eginiko Curriculumaren zehaztapen mailak zehazten dituen taula txertatzen dizuet bakoitzari dagokion adibidearen link-a eskuragarri duzuelarik hurrengo zerrendan:
1. maila: HEZIBERRI eta LOMCE
2. maila: HAUR HEZKUNTZAKO CURRICULUM PROIEKTUA
3. maila: UNITATE DIDAKTIKOA
No hay comentarios:
Publicar un comentario